Як пройшла конференція стейкхолдерів Пріоритетного напряму 9 Стратегії ЄС для Дунайського регіону

9 червня у Відні пройшла конференція стейкхолдерів Пріоритетного напряму 9 ЄСДР (ПН9).
 
Цікаво те, що зустріч проходила в гібридному форматі і більшість учасників нарешті змогли зустрітись в конференцхолі, а не в Zoom.
 
📍 Криза в регіоні стала ключовою темою зустрічі. Учасники погодились, що криза в Дунайському регіоні, спричинена пандемією, перейшла у ще більший безпековий виклик - повномасштабне вторгнення Росії в Україну. Ця катастрофа неодмінно вплинула на функціонування сфер Пріоритету 9 - ринків праці, професійної підготовки, соціальної сфери тощо.
 
📍 Олексій Шкуратов, заступник міністра освіти і науки та Ольга Ревук, заступниця Міністра соціальної політики у своїх промовах наголошували на необхідності дійти згоди у наданні нам статусу держави-кандидата на членство в ЄС задля виходу з кризи, в якій опинилась Україна через російське вторгнення.
 
📍 Про ситуацію в освіті та професійній підготовці в умовах війни розповіла координатор ПН9 в Україні з Міністерство освіти і науки України Олександра Гусак.
 
Цього року крім класичної проблематики ПН9, ключовим стало питання шукачів притулку з України, що перебувають у Дунайському регіоні. Директорка Ukrainian Institute for International Politics Надія Афанасьєва взяла участь безпосередньо у робочій групі присвяченій питанню біженців з України у державах ЄСДР:
🔹Приймаючі держави в Дунайському регіоні повинні проявляти гнучкість у питанні інтеграції громадян України у ринок праці.
🔹Україну через війну покинули кваліфіковані спеціалісти та робоча сила, що є перевагою для приймаючих країн.
🔹В Україні досі небезпечно, тому задля збереження життя людей не потрібно обмежувати період перебування шукачів притулку у державах Дунайського регіону.
🔹Дуже важливою є соціалізація та психологічна підтримка для людей, що тікали від війни.
🔹Окремої уваги заслуговують українські діти, яким потрібно продовжувати отримувати освіту у чужому середовищі. Завданням приймаючих країн є інтеграція юних українців у систему освіти та спеціальна підготовка вчителів.
🔹Соціальні проблеми варто вирішувати через пошук економічних стимулів та залучення підприємництва.